Sunday, October 4, 2015

BUKA MINDA!

Kenapa kita perlu DUIT?

CUKUP KE DUIT SEKARANG?
ANDA MAMPU MEMBELI TANPA MELIHAT TANDA HARGA?
ANDA MAMPU KE MANA-MANA SAHAJA TANPA FIKIRKAN BAJET?

ANDA..

DAH ADA RUMAH IDAMAN SENDIRI(TANPA HUTANG)??
KERETA IDAMAN SENDIRI(TANPA HUTANG)??

ANDA RASA DAH CUKUP SELESA DIPERINGKAT SEKARANG DAN TAK PERLU PENDAPATAN LAIN LAGI?

Kalau anda dah ada semua ni..ok then saya NO KOMEN..TAHNIAH..anda ada hidup yang cukup bagus..:)

TAPI...

CUKUP TAK MASA YANG ANDA LUANGKAN UNTUK ANAK DAN SUAMI DI RUMAH??
BONDING TIME ANTARA ANAK-ANAK DAN IBU BAPA  CUKUP TAK???

Fikir-fikirkan lah...

Sesetengah dari kita berasa payah la kalau buat bisnes ni...nak kena cari orang..jual barang...leceh lah...dan ada sebahagian kata saya TAK MINAT..tapi..DUIT ANDA MINAT TAK? tipu kalau anda cakap tak suka duit..:)

Perasan tak tanpa kita sedari kita ni sememangnya penjual yang berjaya..KENAPA??

Situasi 1

Anda pergi window shopping/shopping..terjumpa satu kedai di luar membuat SALE GILA-GILA..sampai anda pun tertarik membeli..maka berkurangan lah duit di dalam poket..
Balik ke rumah/ofis.. kawan akan bertanya..'EH ko g sopping ke nah??kat mana?byk ko beli nah..' maka anda akan menjawab..'Aah la weh..murah..aku beli kat kedai ALI tu..dia buat sale gila-gila..barang pun bagus..cantik...' tak pun..'Eh ko tau x piah tadi aku pegi kedai ALi tu..dia buat sale gila-gila..rugi ko tak pegi..'

Situasi 2
Anda ke ofis/kenduri kawen sedara/kawan2... kawan/sedara tegur..'eh..cantik la kaler lipstik ko tu..ko beli kat mana?' maka anda pun jawab 'Aah..aku beli kat kedai PEAH'.

Anda sedar tak??
Secara tak sedar anda dah menjual/promote untuk orang lain?

Tak susah sebenarnya malah kita digalakkan berbisnes untuk kebaikan diri kita sendiri..NAK HARAP MAKAN GAJI? setakat mana gaji yang kita akan dapat bila kita tua? ada mencapai JUTA-JUTA tak?
Tapi dalam bisnes tiada yang mustahil..lagi rajin kita..lagi banyak kita dapat..setiap usaha pasti ada ganjaran yang tersedia..USAHA,TAWAKAL dan BERDOA..insyaallah..

Nak jadikan cerita..dulu pun saya tak minat BISNES..payah..leceh..macam yang saya cerita.. TAPI..SAYA DAH BUKA MINDA..sampai bila saya nak makan gaji..DAPAT GAJI HABIS BAYAR HUTANG..yang tinggal sesen dua..SAMPAI TENGAH BULAN IKAT PERUT..MAKAN BISKUT DAN MEGGI ofis sediakan..ADA TAK YANG MACAM SAYA??mesti ada kan.. tapi still ada yang sombong...siap cakap..alah..dapat makan jugak even biskut n megi..

TAPI..fikirkan kalau keluarga kita ditimpa masalah..musibah..bencana...(minta dijauhkan tapi kita tak lari dari diduga..tanda ALLAH sayangkan kita).. apa persediaan yang kita ada??
nak harap insurans semata2..cukup ke?Nak mintak pada ibu bapa?adik beradik?sedara mara??nak ke dorang tolong..kalau nilai yang kecik mungkin..tapi kalau nilai yang besar??

ENRICHING WOMAN's LIFE.. itu tujuan saya ..itu yang MARY KAY terapkan.. saya bukan buat untuk diri sendiri sahaja..tapi saya buat untuk orang disekeliling saya... saya nak tolong semua perempuan..lelaki.. SIAPA SAHAJA YANG INGINKAN PERUBAHAN..KEMAJUAN.. tak rugi kita mendengar peluang yang dah ada dan tersedia di depan mata..TEPUK DADA TANYA POKET..saya boleh membantu anda..


ANDA PERLU TOLONG DIRI SENDIRI SEBELUM SAYA TOLONG ANDA

Independent Beauty Consultant
Nuraihan Binti Mohd Saleh
013-321 3008

No comments:

Post a Comment